středa 13. února 2013

Já a čtení #1

Aby to nebylo pořád jenom o Čtení pomáhá a o tomhle blogu, podělím se s vámi taky o pár informací o tom co čtu, jak čtu, proč čtu apod. Musím vám totiž nějak vysvětlit, proč se k 1984 dostanu až za pár dní.

Může za to první z mých čtecích zvyků - Řazení knížek do pořadníku

Víte, já to s knížkama nedělám tak, že bych přišla ke knihovničce a řekla si: "Hmm, tak na co mám teďka chuť, tak třeba XYZ." Nemám ve zvyku si knížky moc kupovat, místo toho radši chodím do knihovny. No a tam jsou novinky a prodlužování a tak, a proto pokaždé, když přijdu z knihovny, tak si vyrobím nový sloupeček knih na přečtení. Funguje to asi takhle:

1. Knížky z minula
2. Novinky
3. Zbytek

V rámci toho se ještě snažím střídat třeba fantasy, YA, klasika, fantasy, dívčí román, aby to nebyla nuda. Jo a taky si dávám série k sobě, ať je z toho lepší požitek. Takže to k tomu, proč je 1984 na řadě až za chvíli (a to jsem ho posunula v řadě ještě před novinky!).


Jak už jsem řekla, moc knížek nekupuju, místo toho radši chodím do knihovny. Ta naše je docela dobře vybavená, a vzhledem k tomu, že v Brně má KJM dost poboček, myslím si, že při troše snahy nebude sehnat knížky takový problém. Vlastně jsem nikdy nepochopila, proč si lidi tolik knížke kupují, mám doma všehovšudy z beletrie Hru o trůny 1 a ještě jsem se k ní nedostala (jo a ještě bych si ráda pořídila celýho Zaklínače, tak kdybyste mě někdo chtěli potěšit ;-) 

Knížky se sice musí vracet v termínu, s tím by ale normální člověk neměl mít žádný problém, pokud nejste maniak jako já a musíte jich mít doma vždycky aspoň patnáct.

K zapisování přečtených knih: Bookfan a databázi knih už jsem tak nějak opustila, a používám jenom Goodreads, přece jenom zapisovat jednu knížku třikrát není moc zábava... Navíc je na Goodreads možnost zapisovat si průběžný postup a spousta dalších vychytávek. Výzvu na rok 2013 mám 100 knížek, jsem zvědavá, jak to půjde, protože z minulých let nemám evidenci, ani moc představu. Zatím jsem nad plán, ale uvidíme, přes letní prázdniny toho většinou moc nepřečtu.

K tomu co čtu, kde čtu, proč čtu a o dalších knižních úchylkách si asi povíme někdy příště, ať tu tu není moc dlouhé, zatím doufám, že vás to aspoň trochu pobavilo, něco jste se dozvěděli, a budete mít co číst, než se dostanu k 1984...





Žádné komentáře:

Okomentovat